fredag 22 juli 2011

Sov gott älskade Saga!

Att det ska vara så svårt att skriva det här. Fredagen den 8/7 så fick vår kära dam somna in. Hon var 12 år och åldern tog ut sin rätt. Jag tror hon fick en liten propp på natten för hon spydde och spydde. Sedan ville hon inte g å ut och kissa. När jag ändå lirkade ut henne på morgonkvisten så ulkade hon och mådde väldigt dåligt. Senare ville hon inte alls gå så Christian fick vända om redan ute på gårdsplanen. Och slutligen bar inte bakpartiet. Så efter ett gråtigt samtal med veterinären bestämde vi att hon skulle få lite lugnande och sedan få somna in. Oj, vad vi grät. Och jag sörjer henne än. Jag vet att dte är livets gång. Men det gör ont ialla fall. Och att en fin dam som Saga kan lämna ett så STORT tom rum efter sig?? Varje dag tänker jag att barnens rester får bli en godbit till henne, men så minns jag och lägger det i soppåsen... Varje morgon tänker jag att jag ska kolla vädret med henne. Men så minns jag och tar kaffe i stäållet. Det är inte alls kul att gå ut själv!


Inga kommentarer: